Programmeren verdieping

Heb je al een idee wat je wil gaan doen in je klas, heb je al een activiteit bedacht, maar wil je meer weten over het betreffende onderwerp of materiaal, dan kan je hier ideeën opdoen en instructies vinden.

Wil je zelf aan de slag met Programmeren of ben je nieuwsgierig naar de mogelijkheden. Bekijk hieronder de ideeën die wij voor je verzamelt hebben. Heb jezelf interessante content voor deze pagina, bijvoorbeeld een interessante film of link naar meer informatie, dan horen we dat graag van je! Via arnhem@ixperium.nl kan je ons jouw ideeën toesturen.

Onderbouw – Bee-Bot

  • Laat de Bee-Bot door een zelfgemaakt doolhof rijden. Bekijk hier de lesbrief.
  • Meer Bee-Bot ideeën die je kunt toepassen in je les vind je hier.

Midden- en Bovenbouw – Scratch, Hour of Code & Cospaces

Wil je kennismaken met Scratch, bekijk dan hier de verschillende filmpje over ‘leer Scratch’ of ga aan de slag met de lesideeën hieronder.

  • Scratch muizenvangen – bekijk hier de instructies.
  • Scratch apenkooien – bekijk hier de instructies.
  • Scratch hiphop dans – bekijk hier de instructies.
  • Scratch animeer je naam – bekijk hier de instructies.
  • Scratch ontsnap aan de draak – bekijk hier de instructies.

Of doe mee met de ‘Hour of Code’, een één uur durende introductie in de wereld van informatica, ontworpen om coderen begrijpbaar te maken en aan te tonen dat iedereen de basis kan leren. Bekijk hier alle ‘Hour of Code’ activiteiten.

CoSpaces voor groep 7&8

Voor de Bovenbouw kun je ook aan de slag gaan met programmeren in CoSpaces. Zo combineer je programmeren en Virtual Reality. Kijk bij ‘Virtual Reality inspiratie en verdieping’ voor de mogelijkheden.

Wil je met jouw groep een bezoek brengen aan het iXperium om een Programmeer programma te volgen, bekijk dan hier ons aanbod. Liever aan de slag in je eigen klas? Kijk dan hier wat we voor je kunnen betekenen.