iXperium Health brengt innovatie verder
In het november-nummer (nr 5 2023) van ICT&health staat dit artikel over iXperium Health.
In het november-nummer (nr 5 2023) van ICT&health staat dit artikel over iXperium Health.
De ‘Eindrapportage Onderzoekswerkplaats Gepersonaliseerd leren met ict PO’ beschrijft de opbrengsten van vier jaar onderzoekend ontwerpen in het primair onderwijs.
Do you want to know which digital competences of lecturers are relevant for educational innovation with IT? Then get to work with the framework of the Facilitating professional development for lecturers zone.
Gepersonaliseerd leren heeft in de onderwijspraktijk verschillende betekenissen en verschijningsvormen gekregen. Scholen hebben daarbij veel vragen over gepersonaliseerd leren met ict in de onderwijspraktijk. Scholen vragen zich af hoe zij het leren van leerlingen kunnen personaliseren, hoe zij ict daarbij kunnen inzetten en wat er nodig is om gepersonaliseerd leren te organiseren.
In de publicatie ‘Gepersonaliseerd leren met ict: scholen in beeld’ zoomen we in op de ervaringen en resultaten van drie scholen uit de iXperium Onderzoekswerkplaats Gepersonaliseerd leren met ict PO met het ontwerp- en implementatieproces ten aanzien gepersonaliseerd leren met ict.
Gepersonaliseerd leren met ict heeft in de onderwijspraktijk veel verschillende betekenissen en verschijningsvormen. Scholen hebben vragen over gepersonaliseerd onderwijs, de inzet van ict daarbij en wat dit betekent voor de schoolorganisatie.
Binnen de Onderzoekswerkplaats gepersonaliseerd leren met ict werken partners uit het middelbaar beroepsonderwijs en het hoger onderwijs (hbo en wo) samen aan het vormgeven van gepersonaliseerd leren met ict.
In de Onderzoekswerkplaats Gepersonaliseerd leren met ict PO werkten acht basisscholen en een school voor (voortgezet) speciaal onderwijs, HAN Pabo, het HAN lectoraat Leren met ict en de Open Universiteit intensief samen aan gepersonaliseerd leren met ict.