In 2020 lanceerde de HAN in opdracht van het College van Bestuur het professionaliseringsprogramma
HAN Open Digital Horizons (hierna: HODH). De uitvoering van het programma lag in een samenwerking tussen iXperium Centre of Expertise Leren met ict, de staf Onderwijs, Onderzoek en Kwaliteit van de HAN en HAN-Academy, het professionaliseringsportal van de HAN voor medewerkers.
HAN Open Digital Horizons had als doel om snel en adequaat in te spelen op veranderende studentenbehoeften en maatschappelijke eisen in het digitale tijdperk. De digitalisering van het hbo-onderwijs vraagt om complexe innovatie, waarbij docenten en ondersteuners een cruciale rol spelen. HAN Open Digital Horizons beoogde docenten te faciliteren en professionaliseren voor effectief leren en lesgeven met ict, met als uiteindelijk doel toekomstgericht hbo-onderwijs met een hoog niveau van digitale geletterdheid bij studenten voor leven, leren en werken.
In dit rapport wordt teruggeblikt op de reis die we hebben afgelegd sinds de opzet van HAN Open Digital Horizons in 2019-2020 tot de overdracht per januari 2024 hiervan aan het koersbeeldprogramma Digi-datavaardige Professionals.