Ties Klok, gametherapeut – Iedereen doet mee
Kan iemand die blind is gamen? Ja. Kan iemand die niet kan lopen voetballen? Ja! Ties laat zien hoe hij samen met cliënten onderzoekt hoe ze mee kunnen doen aan games en sporten met dat wat ze wel kunnen en realiseert dit ook. Met 3d-printers ontwerpen ze bijvoorbeeld op maat gemaakte controllers.
Ties Klok is Kinderfysiotherapeut en Gametherapeut bij Klimmendaal
Sensitieve Virtuele Assistent
Binnen het huidige zorgstelsel is het vaak ingewikkeld om de juiste hulp of juiste hulpverlener te vinden. Mensen in een kwetsbare positie hebben daar last van. Om de kosten te beperken willen we meer digitaliseren. In het onderzoeksproject kijken we of we met technologieën en digitale communicatie mensen die kwetsbaar zijn passend kunnen ondersteunen. Meer informatie
Missie Prikkelbestendig
Missie Prikkelbestendig is een speelbaar prototype van een interactieve applicatie die bedoeld is om prikkelgevoelige jongeren van 18 t/m 25 jaar beter om te leren gaan met de prikkels om hen heen. Deze applicatie is ontwikkeld door Ida Veldhuizen van Zanten, student bij de HAN-opleiding Communications & Multimedia Design.
Implementatiescan
Wil je technologie gaan toepassen in je praktijk in de zorg? Maak tijdens Technology Talks kennis met de implementatiescan. Deze scan helpt met om vanaf stap een na te denken over implementatievragen die je later in een proces tegenkomt. De implementatiescan is ontwikkeld door de Zorgalliantie in co-creatie met Driestroom, BrabantZorg en Malderburch en de HAN. De scan is gratis en verbonden aan een onderzoeksproject.
Beweeggames bij kinderen met verstandelijke beperking
Vierdejaars student Lynn Sillekens, deed tijdens haar stage een bijzonder en innovatief onderzoek bij het Beweegteam van Siza ’s Koonings Jaght. Dit onderzoek richtte zich op het gebruik van de HoloLens 2 en de beweeggames van Holomoves bij kinderen met een verstandelijke beperking.
Virtual OV
Virtual OV is een Virtual Reality-platform ontwikkeld voor neurodivergente mensen, een licht verstandelijke beperking of andere neurologische diversiteit. Het doel is om deze mensen zelfredzamer en zelfverzekerder te maken bij het gebruik van openbaar vervoer.
VR Laaggeletterdheid
Oefenen, oefenen, oefenen. Dat is het advies bij het leren herkennen en bespreekbaar maken van laaggeletterdheid. Vanaf nu kunnen studenten trainen via VR-simulatie. Leergemeenschap Laaggeletterdheid ontwikkelde de unieke tool en grijpt de Week van Lezen en Schrijven aan om hem te introduceren. “Alle opleidingen kunnen er hun voordeel mee doen.
Sociale Robot Tonnie
Maak kennis met sociale robot Tonnie. Dit is geen gewone robot. Na een passende opleiding is zijn droom uitgekomen: hij mag aan de slag als zorgmedewerker bij GGZ Oost Brabant. Tonnie helpt cliënten met motiveren, activeren en het volgen van het dagprogramma. Daarnaast vervult hij ook de rol van maatje voor een cliënt. Hij helpt interventies toe te passen, zodat de cliënt zich goed blijft vloeren en/of zich beter gaat voelen. De ontwikkelaars van Robot CTRL vertel op 3 oktober alles over deze sociale robot.
Fair Health in Overbetuwe
Waarom maakt een deel van de inwoners van Overbetuwe geen gebruik van de gemeentelijke minimaregelingen, terwijl zij daar wél recht op hebben? Met deze vraag meldde gemeente Overbetuwe zich bij Onderzoeksgroep OpRecht Begrijpelijk, met als doel hun armoedebeleid te versterken. Na een uitgebreide analyse van interviews is het onderzoeksrapport “Samen naar een sterker armoedebeleid” opgemaakt. Ga bij de pop-up iXperium XL in gesprek met HAN-onderzoekers Amber Oomen en Bas Kerssies over dit onderzoek.
Makerspace iXperium Health
De 3d-print-specialist van de makerspace van iXperium Health, Jos Schenkeveld laat zien hoe studenten, docenten en onderzoekers van verschillende opleidingen en onderzoeksgroepen 3d-printen inzetten. Laat je verrassen met voorbeelden, krijg inspiratie voor eigen projecten en ga als je wilt ter plekke al zelf aan de slag.
iXperium Sport en Bewegen
Kom virtueel sporten, ervaar hoe je mensen in beweging krijgt, ontdek de makerspace van iXperium Sport en Bewegen waar je bijvoorbeeld zelf kennisclips kunt maken, ontdek hoe data een training verrijken en maak kennis met de mensen van iXperium Sport en Bewegen.