Voor groep 3 maakte Rogier een bijzondere les over ‘Mijn lijf’, voor thema 5 van leesmethode Lijn 3. Rogier startte de les met een video die hij maakte met derdejaarsstudent Daan Sinkeldam.
Na de video gingen de kinderen zelf aan de slag. In een carroussel konden ze kiezen uit een memoryspel, een kleurplaat waarbij je eerst een woord en afbeeldingen bij elkaar moesten zoeken, een tekenopdracht en een opdracht bij Rogier met Augmented Reality. Alle opdrachten had hij zelf uitgewerkt. Uiteraard werden de leerlingen het meest enthousiast over die opdracht met AR. Daarmee kun je namelijk in je eigen lijf kijken.
In de opdracht kregen de leerlingen een t-shirt aan. Met dit t-shirt in combinatie met een iPad kun je in je lijf kijken. Je ziet het hart, de longen, de darmen en andere organen. Sommige leerlingen vonden het wel spannend. “Doet het pijn? Nee hoor, je voelt er niets van”.
Het doel van de les was dat leerlingen weten wat de functie is van hart, longen en darmen. Rogier sloot de les af met een quiz en daaruit bleek dat de leerlingen goed hadden opgelet, ze hadden alle vragen goed!
Zo’n les hadden de leerlingen nog niet eerder gehad. En ook de juf had zoiets nog nooit meegemaakt. Ze vonden het de beste les ooit! Nou, met zo’n compliment ben je wel blij als student. Ook de directeur en andere leraren kwamen kijken naar de les van Rogier. Iedereen was het er over eens, Rogier moest de les nog een keer geven voor de andere groep 3.
Het t-shirt is van Virtual-tee. De introfilm van Rogier en Daan mag je gebruiken in je eigen les.