Juf Marieke vertelt:
“Ik heb met mijn groep meegedaan aan de dronechallenge. De drones werden op school afgeleverd met daarbij de benodigde materialen. Ook werd er een korte presentatie gegeven waarin werd uitgelegd wat de bedoeling was. De leerlingen moesten in groepjes een parcours opzetten waar ze doorheen moesten vliegen.
In eerste instantie ben ik naar de gymzaal gegaan en heb de groepen een ruimte toegewezen waar ze het parcours mochten bouwen en oefenen met de drones. Een aantal leerlingen bleken hier al aardig vaardig in te zijn, ik heb hen ook de taak gegeven om iedere keer wanneer we gingen oefenen van te voren de drones klaar te zetten, batterijen erin te doen en te connecten met de IPads. Ook hebben zij de groepjes begeleid, wanneer ze moesten vliegen.
Waar we rekening mee moesten houden is dat de batterijen ongeveer 14 minuten meegingen alvorens ze leeg waren, dus ze moesten de vliegtijd effectief indelen. De leerlingen waren super enthousiast, ze hebben flips leren te maken en kunnen de drones 360 graden laten draaien. Uiteindelijk was er de afsluitende challenge. Iedereen moest door een opgezet parcours vliegen en de beste vier leerlingen hebben uiteindelijk een prijs gewonnen. Al met al was het ontzettend leuk om met de leerlingen te doen, om te zien hoe ze samenwerkten en enthousiast hier mee bezig waren!”
Reacties van de leerlingen: “Leuk om iets anders te doen, leerzaam, veel geleerd, lastig, beter leren samenwerken, soms lastig dat andere leerlingen de leiding hadden, niet iedereen had evenveel vliegtijd.”