VR in het iXperium
Een van de vragen aan Caitlyn was om een ontwerp te maken voor een hoek van iXperium Health waar studenten en medewerkers zelfstandig een VR-bril kunnen gebruiken. Op het moment dat Caitlyn startte kon iedereen al binnenlopen bij iXperium Health en vragen om een VR-bril uit te proberen, maar dan was er altijd ondersteuning nodig. Het idee was dat het mooi zou zijn als studenten en medewerkers als ze de ruimte binnen komen, ze zich uitgenodigd voelen om zelfstandig aan de slag te gaan met een VR-bril. De vraag aan Cailtyn was om de VR-hoek te ontwerpen, op te zetten en te onderzoeken of dat wat ze had gemaakt ook werkt en om een werkend product achter te laten. Mooi om te zien hoe je van een schets via experiment en observatie tot een werkend product komt.
Kom naar iXperium Health om dit ontwerp te zien er ervaar zelf hoe goed het werkt.
Mens erger je niet (in de zorg)
Een tweede vraag aan Caitlyn was om een serious game te maken waarmee studenten of professionals uit zorg en welzijn in gesprek komen over de vraag welk technologie je kunt inzetten bij mensen met dementie. Ze ontwierp een mooi spelbord met schuifvakken. Met deze opzet van het bordspel kunnen we redelijk simpel ook andere thema’s uitwerken waarmee je het spel kunt spelen. Ook hier was er een worsteling van schetsen in een crazy eight, via workshops lasersnijden naar een mooi werkend prototype van de serious game.
Sprekend boek
Voor de makerspace maakte Caitlyn een sprekend boek wat ze zelf ontwierp en insprak. Studenten kunnen met dit sprekende fotoboek zelfstandig ontdekken wat je kunt doen met 3d-printen, hoe je het kunt toepassen in je werk, er staan voorbeelden in het boek en het boek vertelt over de workshops 3d-printen die je kunt volgen.
Wat een mooi paard!
Als je in een omgeving als iXperium Health werkt is het natuurlijk leuk om ook zelf alle kansen te pakken om ervaring op te doen. En die kansen pakte Caitlyn met twee handen aan. Als paardenliefhebber ontwierp ze in een online programma (SculptGL) waarin je met virtuele klei een ontwerp kunt maken. Ze maakt virtueel een beeldje van het paard waar ze vaak op heeft gereden op de manege. Uiteraard waren ook hier hobbels, 3d-printen kost inzet creativiteit en uithoudingsvermogen, maar Caitlyn zette door en met hulp van Jos printte ze uiteindelijk een prachtig geprinte sculptuur. Knap gedaan voor een eerste project.
Innovate, Night of the Nerds, Hackathon AI en open dagen HAN
Ook bij evenementen die we organiseren of bezoeken was Caitlyn actief betrokken. Tijdens het festival Innovate testte ze haar VR-hoek (hoe gedragen mensen zich, worden ze gestimuleerd door het ontwerp). Bij de Night of the Nerds verzorgde ze informatie in de stand van het iXperium. Scholieren uit het voortgezet onderwijs die interesse hebben in de inzet van ict en technologie in leren en werken konden daar zelf ervaren hoe we in het iXperium-netwerk leren en werken. Toen we vanuit iXperium Health meededen met een Hackton over AI deed ze actief twee dagen mee en ontwierp en een prachtig logo voor onze toepassing PistAI. En ook op open dagen van de HAN gaf ze informatie aan aankomend studenten van de HAN. Knap hoe Caitlyn zich tijdens al deze events goed wist te profileren en van grote waarde was.
Nieuwe stagestudent
Vandaag was de laatste dag van de stage. Eigenlijk vinden we dat Caitlyn moet blijven maar ze gaat natuurlijk gewoon weer verder met haar studie. Daarom zijn we extra blij dat eind januari student Vincent begint met zijn stage bij iXperium Health.
Deze studenten worden begeleid door Simon Phoelich van het kernteam van iXperium Health.