Tijdens het werklab ga je in gesprek over een concrete casus over het gebruik van kunstmatige intelligentie in het onderwijs. Hoe moeten we daar volgens jou mee omgaan?
Als student is een extra nakijker bij het maken van je werkstuk best handig. En voor docenten is het fijn als een ingeleverd werkstuk helemaal vrij is van taal- en spelfouten en een helder verhaal bevat. Kunstmatige intelligentie kan daarbij helpen door het werkstuk van de student te beoordelen. Handig of niet?
Kunstmatige intelligentie in het onderwijs ontwikkelt zich razendsnel. Waar moeten we op letten bij deze ontwikkeling? Wil jij bijvoorbeeld dat kunstmatige intelligentie meebepaald of je je examen goed hebt gemaakt? Of dat je zoon of dochter door kunstmatige intelligentie op nieuwe manieren wordt beoordeeld?
Wij nodigen jullie van harte uit voor het KI-werklab, dé plek waar inwoners uit Nijmegen met elkaar nadenken over het gebruik van kunstmatige intelligentie in het onderwijs. Tijdens het lab neemt professor Peter-Paul Verbeek van de Universiteit Twente je aan de hand van de begeleidingsmethodiek mee in het gesprek hierover. Het is daarvoor niet nodig om kennis van kunstmatige intelligentie te hebben!
Door omstandigheden gaat de middag helaas niet door.