Studenten van de Master Ontwerpen Van Eigentijds Leren (MOVEL) worden opgeleid om innovatief te zijn en het onderwijs te veranderen. In het onderzoeksproject ‘De stuurkracht en impact van MOVEL-studenten’ wordt de impact onderzocht op de beroepspraktijk van hetgeen wat de studenten hebben geleerd en hoe het ze heeft veranderd. Ook wordt gekeken naar de ontwikkeling van stuurkracht van de MOVEL-studenten.
Het onderzoek loopt tot en met 2025 en volgt 3 cohorten studenten (2019, 2020 en 2021) gedurende 4 jaar (2 jaar tijdens de opleiding en 2 jaar na afloop van de opleiding). Het onderzoek wordt uitgevoerd door (docent)onderzoekers van het samenwerkingsverband Kwaliteiten van Leraren en het lectoraat Leren met ict en de tweedegraadslerarenopleiding Engels. Vanuit het lectoraat Leren met ict zijn lector Marijke Kral en onderzoeker Madeleine Hulsen aangehaakt. Meer over de opzet en het verloop van het onderzoek vind je hier.
Meer informatie over dit project vind je op deze pagina.