In samenwerking met HAN-collega’s uit de gebieden architectuur, autisme, educatie en engineering ontwikkelden we scenario’s met betrekking tot de fysieke schoolruimte. Deze scenario’s richten zich op het creëren van persoonlijke (rust)ruimte en een adaptieve omgeving en op de bevordering van sociale interactie en communicatie.
Parallel aan dit traject hebben studenten in studiejaar 2018-2019 eerste prototypes ontworpen aansluitend bij deze scenario’s. Momenteel werken we aan een validatie van de scenario’s bij verschillende praktijkpartners. Daarnaast werken we aan een verdere uitwerking van de scenario’s. Ook dit studiejaar zijn studenten betrokken bij het ontwerpen van nieuwe prototypes aansluitend bij dit project. Later dit jaar volgt een expositie in iXperium Arnhem of Nijmegen van verschillende prototypes inclusief een presentatie van de scenario’s.
Vanuit het iXperium denkt Rianne Kooi (onderzoeker) mee in dit project. Voor meer informatie over dit project kun je terecht bij Rianne of de projectleider vanuit het lectoraat Architecture in health Pim Janssen. Vanuit het Lectoraat Levensloopbegeleiding bij Autisme is Antje Orgassa betrokken bij dit project.