28-09-20 Interactieve lunchlezing bouwstenen docentprofessionalisering

Deze maand verscheen de publicatie Bouwstenen voor effectieve docentprofessionalisering gericht op onderwijsinnovatie met ict. 28 september organiseren we een interactieve lunchlezing over deze publicatie.

Onderzoekers Anne Horvers en Dana Uerz bespreken het model met bouwstenen voor effectieve docentprofessionalisering gericht op onderwijsinnovatie met ict en wat je er mee kunt doen als ontwikkelaar van professionaliseringsaanbod, als management, als team of individuele leraar of docent. Deelnemers aan de lunchlezing bepalen zelf welke details de onderzoekers met de deelnemers uitdiepen.

Programma

In verband met coronamaatregelen is de lunchlezing online in Microsoft Teams. Na aanmelding ontvang je van ons een link.

12:00 Digitale inloop (camera aan, geluid vanaf 12:15 uit)
12:15 Start interactieve lunchlezing
13:00 Afsluiting

Voor wie?

De lunchlezing is interessant voor iedereen die professionaliseringsaanbod voor docenten ontwikkelt of keuzes maakt welk aanbod wordt ontwikkeld of aangeboden. Steeds meer teams geven zelf sturing aan hun eigen ontwikkeling, ook voor hen is deze lezing interessant. En uiteraard is het interessant voor individuele leraren, docenten of studenten met interesse in docentprofessionalisering in het hoger onderwijs gericht op onderwijsinnovatie met ict.

Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ict

Het model is ontwikkeld door Dana Uerz en Anne Horvers van het iXperium Centre of Expertise leren met ict en door Dorien Hopster-den Otter en Marlies ter Beek, als onderzoekers verbonden aan de zone Docentprofessionalisering van het Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT. Dit is een samenwerking van de Vereniging van Universiteiten, Vereniging Hogescholen en SURF.

Het Versnellingsplan (2019-2022) werkt aan de kansen die digitalisering het hoger onderwijs biedt en is gebaseerd op drie ambities ten aanzien van onderwijsinnovatie met ict: 
1. Aansluiting op de arbeidsmarkt verbeteren 
2. Flexibilisering van het onderwijs 
3. Slimmer en beter leren met technologie