Building blocks lecturer professional development

Based on both a review of (practice-based) literature and discussions with experts, the Facilitating Professional Development for Lecturers zone, together with iXperium Centre of Expertise Leren met ict, has developed an initial model for the professional development of lecturers.

A framework for digital competences of lecturers

Do you want to know which digital competences of lecturers are relevant for educational innovation with IT? Then get to work with the framework of the Facilitating professional development for lecturers zone.

Kennisvraagstukken rondom gepersonaliseerd leren met ict

Gepersonaliseerd leren heeft in de onderwijspraktijk verschillende betekenissen en verschijningsvormen gekregen. Scholen hebben daarbij veel vragen over gepersonaliseerd leren met ict in de onderwijspraktijk. Scholen vragen zich af hoe zij het leren van leerlingen kunnen personaliseren, hoe zij ict daarbij kunnen inzetten en wat er nodig is om gepersonaliseerd leren te organiseren.

Leren en lesgeven met ict in het MBO

29 en 30 september was de 46e conferentie MBO Digitaal met als motto Gaank is alles, oftewel we willen vaart maken! HAN-lector Marijke Kral gaf 30 september een key-note over de uitkomsten van de mbo monitor Leren met ict en de betekenis hiervan voor de sector.

Bouwen aan gepersonaliseerd leren met ict

In de Onderzoekswerkplaats Gepersonaliseerd leren met ict PO werkten acht basisscholen en een school voor (voortgezet) speciaal onderwijs, HAN Pabo, het HAN lectoraat Leren met ict en de Open Universiteit intensief samen aan gepersonaliseerd leren met ict.