Type: Rapport
Eindrapportage Onderzoekswerkplaats Gepersonaliseerd leren met ict PO
De ‘Eindrapportage Onderzoekswerkplaats Gepersonaliseerd leren met ict PO’ beschrijft de opbrengsten van vier jaar onderzoekend ontwerpen in het primair onderwijs.
Building blocks lecturer professional development
Based on both a review of (practice-based) literature and discussions with experts, the Facilitating Professional Development for Lecturers zone, together with iXperium Centre of Expertise Leren met ict, has developed an initial model for the professional development of lecturers.
A framework for digital competences of lecturers
Do you want to know which digital competences of lecturers are relevant for educational innovation with IT? Then get to work with the framework of the Facilitating professional development for lecturers zone.
Kennisvraagstukken rondom gepersonaliseerd leren met ict
Gepersonaliseerd leren heeft in de onderwijspraktijk verschillende betekenissen en verschijningsvormen gekregen. Scholen hebben daarbij veel vragen over gepersonaliseerd leren met ict in de onderwijspraktijk. Scholen vragen zich af hoe zij het leren van leerlingen kunnen personaliseren, hoe zij ict daarbij kunnen inzetten en wat er nodig is om gepersonaliseerd leren te organiseren.
Gepersonaliseerd leren met ict: scholen in beeld
In de publicatie ‘Gepersonaliseerd leren met ict: scholen in beeld’ zoomen we in op de ervaringen en resultaten van drie scholen uit de iXperium Onderzoekswerkplaats Gepersonaliseerd leren met ict PO met het ontwerp- en implementatieproces ten aanzien gepersonaliseerd leren met ict.
Aan tafel bij scholen: Vraagstukken bij gepersonaliseerd leren met ict
Gepersonaliseerd leren met ict heeft in de onderwijspraktijk veel verschillende betekenissen en verschijningsvormen. Scholen hebben vragen over gepersonaliseerd onderwijs, de inzet van ict daarbij en wat dit betekent voor de schoolorganisatie.
Monitor Leren en lesgeven met ict samenwerkingspartners iXperium PO
In deze publicatie lees je de resultaten van de monitor Leren en lesgeven met ict in het primair onderwijs. Dit onderzoek is gedaan in samenwerking met elf schoolbesturen.
Raamwerk docentcompetenties onderwijs met ict
Op verzoek van het Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ict is een raamwerk docentcompetenties onderwijs met ict opgesteld voor het hoger onderwijs.